Parlak ve Ergüder, Şenkaya’ya bağlı Bardız köyünde dokunan kilimlerin, teknik, renk ve desen yönünden kendine has yöresel özelliklere sahip olduğunu belirterek, desen yönünden Bardız Kilimlerinde görülen iki özelliğin dikkat çekici olduğunu, bunlardan ilkinin, Osmanlı Saray tipinde dokunmuş bitkisel desenli kilimlerle aynı özellikte, ikinci olarak da natüralist tarzda yapılmış iri güllerin meydana getirdiği kompozisyonlara sahip kilimler olduklarını ifada ettiler.Bardız Kilimlerinin teknik açıdan Osmanlı Saray kilimlerinde uygulanan iliksiz kilim tekniğiyle dokunduğunu ve Bardız kilimlerinin bir zamanlar Osmanlı saray odalarını süslediğini hatırlatan Parlak ve Ergüder, Atatürk Üniversitesi’nin hazırladığı çeşitli imkânlar ve yapılan bilimsel çalışmalarla Bardız kilimlerinin dokuma tekniklerinin ve motif çeşitlerinin tamamının koruma altına alındığını ve üretiminin teşvik edildiğini belirttiler.Bilim adamları, yayınlanan kitapta, Bardız Kilimiyle ilgili her türlü teknik bilginin yer aldığını, ayrıca, kilim desenlerinin ve nadide örneklerin ilk kez yayınlandığını belirttiler. Bardız Kilimleri kitabı Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk El Sanatları Bölümü’nden temin edilebilir.