Erzurum Güncel- Akdeniz Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı ve Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ahmet Yaman, kurban bedelinin kredi kartıyla ödenmesinde bir sakınca olmadığını, ancak kredi kartı borcunu zamanında ödemek ve gecikmeden kaynaklanan faizli işleme düşmemek gerektiğini söyledi.Yaman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kurban kesmenin Allah'ın bahşetmiş olduğu nimetlere şükrün ifadesi ve Allah yolunda fedakarlığın göstergesi olduğunu vurguladı.Kurbanın akıl ve ruh sağlığı yerinde, ergenlik çağına ulaşmış, dinen zengin sayılacak kadar mal varlığına sahip her Müslümanın yerine getirmesi gereken mali bir ibadet olduğunu ifade eden Yaman, dinen zengin sayılmanın ölçüsünün temel ihtiyaçlar için yapılacak harcamalar ve kredi karı borçları da dahil, ödenecek bütün borçları düştükten sonra 80.18 gram altın veya buna eşdeğer para veya ticaret malına sahip olmak olduğunu anlattı.KREDİ KULLANARAK KURBAN KESİLMEZ''Kredi kartı kullanarak, taksit yaptırarak kurbanlık alınır mı?'' şeklinde tartışmalar bulunduğu dile getiren Yaman, kurbanlık alım satım kurallarının, genel anlamda herhangi bir eşyanın alım satım kurallarıyla aynı olduğunu kaydetti.Kurbanlığın peşin olarak satın alınabileceği gibi vadeli veya taksitle de alınabileceğine işaret eden Yaman, şunları kaydetti:''Kurbanlığın bedelinin kredi kartıyla ödenmesinde bir sakınca yoktur. Ancak kredi kartı borcunu zamanında ödemek ve gecikmeden kaynaklanan faizli işleme düşmemek gerekir. Bunun yanında kredi kartıyla taksitle kurban alırken, taksit yapma karşılığında bankaya ilave bir ücret ödenmesi söz konusu olacaksa bu ilave ödeme faiz sayılacağından bundan uzak durmaya da özen gösterilmelidir. Bu durum, bankadan kredi alarak kurban kesmede de geçerlidir. Maddi durumu iyi olmayan kişiler zaten kurban kesmekle yükümlü olmadıkları için kurban kesebilmek adına dinen haram sayılan faizli işlemler yaparak günaha girmemelidir.''KİŞİNİN KURBANININ ETİNİ YEMESİ ŞART DEĞİLProf. Dr. Yaman, kesilen kurban etinin bir kısmının yoksullara dağıtılması, bir kısmının evde ailece tüketilmesi, bir kısmının da akraba, dost, komşulara ikram edilmesinin uygun olduğuna dikkat çekerek, ''Kişinin kurbanının etini yemesi şart değil. Önemli olan kesilecek hayvanın sağlıklı ve kusursuz olması ile kesenlerin kimliği, niyetleri bakımından gerekli şartların yerine getirilmesidir. Şartları yerine getirilmiş bir kurban kesiminden sonra etleri tamamıyla dağıtmak da mümkündür. Duyarlı bir Müslüman, hem yakın çevresi ve yaşadığı toplumdaki Müslümanlara hem de dünyanın her tarafındaki yoksul Yaman, sadece kurbanlığın değil, eti yenen bütün hayvanların etlerinin helal olması için hayvanı kesecek kimsenin akıl ve temyiz gücüne sahip bulunmasının yanında Müslüman veya Ehl-i kitaptan olması gerektiğini vurgulayarak, ''Ateist, mecusi ve putperestin kestiği hayvanın eti yenmez. Böylelerinin kestiği hayvan kurban da olmaz. Kurban bir ibadet olduğuna göre kurbanı kesecek kimsenin Müslüman olmasına özen gösterilmesi yerinde olacaktır'' dedi.